Har du oppdaget at det manglet Eurobonus-poeng sist du sjekket saldoen? Her lærer du hva du skal gjøre for å etterregistrere poengene som mangler.

Slik registrerer du manglende poeng fra flygninger

For å registrere manglende Eurobonus-poeng fra SAS-flygninger eller reiser med SAS’ partnere, kan du logge inn på Eurobonus-kontoen din:

  1. Klikk på «Vis profil»
  2. Klikk på «Registrer manglende poeng» under «Administrer eurobonus-poengene dine»

Du kan også etterregistrere poengene via denne siden. SAS har et eget nettskjema for poeng som mangler. Her holder det å oppgi hvilken flygning du savner poeng for. Vær oppmerksom på at SAS kan bruke inntil 3 uker på å behandle registreringen og overføre poengene til kontoen din.

Hvor lenge kan man etterregistrere Eurobonus?

Dette er tidsfristene for å registrere poeng som mangler:

  • tidligst 8 dager etter reisen
  • senest seks måneder etter reisen

Er du et ferskt Eurobonus-medlem? Husk at du kan registrere poeng fra reiser du har tatt inntil 30 dager før du ble medlem.

Registrere manglende poeng fra leiebil, hotell og andre tjenester

Du kan også etterregistrere manglende poeng på hotellopphold, leiebil og shopping. Forutsetningen er at du var Eurobonus-medlem idet du kjøpte varen eller tjenesten. Men i stedet for å registrere poengene direkte på Eurobonus-kontoen, må du kontakte partneren direkte. SAS har laget en oversikt med nødvendig telefonnumre og epostadresser her. SAS’ største leiebilpartnere har for øvrig egne nettskjemaer som du kan fylle ut for å kreve inn poengene du har til gode:

Poeng som mangler fra kredittkortkjøp

Du kan tjene Eurobonus Bonuspoeng med kredittkort. Også her er det en mulighet for at poengene kan komme på avveie. Hvis dette gjelder deg, må du kontakte banken eller kredittselskapet du har fått kortet av. Du må kunne legge frem kvitteringer eller andre bevis på handel du ikke har fått poeng for.

SAS Eurobonus Kredittkort
Poeng som mangler fra kredittkortkjøp

Det kan ta tid før poengene registreres

Uansett hva du savner poeng for, bør du ha i bakhodet at det kan ta tid fra at du handler eller flyr til at poengene dukker opp på kontoen din. I tillegg har ulike partnere forskjellige rutiner for registrering av poeng. Ta et kredittkort som Trumf Visa, for eksempel.

Du kan sette opp automatisk overføring av Trumf-bonusen til Eurobonus. Men selve bonusen overføres i bolker på 50 Trumf. Du må altså opparbeide en bonus på 50 kroner før den automatiske overføringen skjer.

SAS Eurobonus-poeng kan forsvinne

Selv om SAS Eurobonus er et av de eldste og største lojalitetsprogrammene i Europa, er det ikke feilfritt. Med over 6 millioner medlemmer som tjener utallige poeng hver dag, er det nesten ikke annet å vente enn at svinn kan oppstå.

Dette er de vanligste årsakene:

  • Medlemsnummeret ditt ble ikke registrert - Ble ikke Eurobonus-nummeret ditt registrert på kjøpstidspunktet, får du ikke poeng. Dette kan skje både på flyreiser, hotellopphold og leiebil, og skyldes som regel menneskelig feil.
  • Forsinkelser i systemet - Eurobonus-poeng blir vanligvis registrert innen 1-5 arbeidsdager. Men noen ganger kan det gå nesten én måned før de dukker opp på kontoen din.
  • Systemfeil - Det kan også oppstå tekniske problemer hos partnerne (som flyselskaper, hoteller eller bilutleiefirmaer). I verste fall fører feilene til at poengene ikke registreres.

Heldigvis er det lett å rette opp i de fleste forsvinningsnumrene ettersom du kan etterregistrere poeng i inntil 6 måneder etter handelen.

Bengt har allsidig erfaring som gjør ham til en god match for Kortio. Han har både erfaring fra finansnæringen og media. En av de første jobbene hans var i en bank. Han har også lang erfaring med å produsere innhold om privat økonomi.

Publisert: 2024-07-31 Sist oppdatert: 2024-10-02